2012. május 25., péntek

Pocsék érzés

"Ez az egyik kedvenc anekdotám a világon, nem tudok betelni vele. :) Jeremy Brett a klasszikus Sherlock Holmes tévésorozat főszereplője volt, amit itthon is adtak, de szerepelt Audrey Hepburn oldalán a Háború és Békében is. Az ő életrajzi könyvéből származik a történet, a kedvetekért ezt a részletet lefordítottam, mert ezt mindenkinek el kell olvasnia egyszer (vagy, az én esetemben naponta háromszor :)). Szóval Jeremy Brett és kollégája, David Burke (ő volt az egyik Watson) beszélgetnek…

JB: Egyik nap annyira pocsékul voltam, hogy írtam magamnak egy rajongói levelet.
DB: Komolyan?
JB: Halál komolyan.
DB: És mit írtál magadnak?
JB: “Kedves Jeremy, csak szeretném elmondani, milyen csodálatos színész vagy. A Te Sherlock Holmes-od minden más próbálkozást túlragyog. Basil Rathborne arra se érdemes, hogy a cipődet fényesítse, Douglas Wilmer és Robert Stephens pedig könyöröghetnének, hogy tanítsd őket. [Ők játszották JB előtt SH-t - a ford.] Sokkal szebb vagy mindannyiuknál, és ez nem minden. Csak egy szó van a színészetedre – varázslat. Kérlek, küldj egy dedikált fotót magadról. Üdvözlettel, Joe Bloggs. U.i.: Úgy hallom, nagyon kedves is vagy.”
DB: Tényleg ezt írtad?
JB: Esküszöm.
DB: Fel is adtad?
JB: Igen, elsőbbségivel, azt akartam, hogy mielőbb megkapjam. Másnap ki is hozta a postás.
DB: És elolvastad?
JB: Persze, hogy elolvastam! Vagy egy tucatszor. Csodálatosan éreztem magam utána.
DB: És küldtél magadnak dedikált fotót?
JB: David, lehet, hogy őrült vagyok, de nem vagyok teljesen őrült! Különben is, a kis köcsög nem mellékelt felbélyegzett válaszborítékot."

Nincsenek megjegyzések: