2012. május 29., kedd

Gyereknap kapcsán

Meddig gyerek a gyerek? A helyes válasz az, hogy ameddig van szülője, addig gyerek?
Vagy ha már elengedte a szülei kezét - virtuálisan - akkor már nem gyerek?
Az én családomban ez úgy van, hogy én vagyok a gyerek. Anyám, apám gyereke. Egyetlen.
Nekem is van egy gyerekem, ugyan már 22 éves, de a gyerekem. Ergo: a gyereknap róla szól. Mert hirtelen és hamar rászakadt a felnőttség, de szeretném, ha ismét átélné a felhőtlen gyerekséget.
17 éves volt, amikor kiderült, hogy elveszíthet ebben a rohadt betegségben. Megijedt persze, és megharcolt a lelkével alaposan. Azt mondta, hogy abban az időben Allah volt az akihez fohászkodott, mert a jóisten kegyetlen, ha hagyja az anyját meghalni. Édes Kicsikém.... :) Még szép, hogy nem hagyhattam itt.
19 éves volt, amikor apja botrányos körülmények között lelépett és magunkra hagyott minket. Minden értelemben.

Egy rossz példa: család, szülők, két fiúgyerek. Huszonévesek. Az egyik - idősebbik - elköltözött otthonról a barátnőjéhez. A kisebbik - az agyonajnározott - még otthon lakott.
Jött a gyereknap. Anyuka vett ajándékot gyereknapra. Egyet. Az otthon maradott gyereknek. A másikat már nem tekintette annak vajon? Gondolom ez az idősebbik fiúnak piszok rosszul esett, de nem az első alkalom volt ez ebben az érzelemmentes, távolságtartó családban. Lehet találgatni, hogy ez kinek is a családja :))

Ez borzongással tölt el, nálunk ilyesmi elő sem fordulhatna. A gyerek addig a gyerekem, amíg én élek. 
Mondjuk nálunk apukának sem jut eszébe a vér szerinti gyereke. Bár mit várok én egy gyereknaptól? Hiszen a gyerek betegségének a hírére sem reagál.

Nálunk vidám volt a gyereknap. Idén fordítottunk. Anyák napján én kényeztettem minden földi jóval, gyereknapon ő vitt el vacsorázni.
Sok-sok vidám közös élmény. Régen vihogtam annyit vele, mint vasárnap este.  :)

Nincsenek megjegyzések: