2011. március 31., csütörtök

Március 31.

Ma van a házassági évfordulóm. Nincs virág, nincs ajándék. Mert már nincs férjem. Csak egy házasságom. Férj nélkül.
Eszembe jut azért néha az a meleg március végi nap. 22 éve történt.
Azt hiszem boldog voltam. Várandós a fiammal, sütött a nap, imádtam a férjem, mindent megtettem volna érte. Pedig nem bánt velem szépen. Esküvő előtti nap ordított velem, mert ki mertem vasalni a nadrágját. Azzal nem tisztelt meg, hogy egy normális öltönyt felvegyen az esküvőjére. Mondjuk, nem is volt neki, de nem is akart. Jó volt a vászonnadrág, kölcsön zakó, kölcsön nyakkendő. Még karikagyűrűt sem vett nekem. Magának se. Nekem az előző házasságom karikagyűrűjét húzta fel. Én meg az ő ujjára egy régi szép ezüstgyűrűmet, ami nagyon tetszett neki és megcsináltatta, hogy jó legyen neki a méret. Az esküvő után odasúgta, hogy ne nagyon örüljek, vagy legalábbis ne nagyon mutassam, mert öccse előtte pár nappal szakított a barátnőjével, és biztos el van keseredve. Láthatóan nem volt elkeseredve, vigyorgott, ezer db felesleges hülye képet csinált.  De nekem nem volt szabad örülnöm.
"Sóhergeci" - mondta rá Csen. Valóban. Igaza van. Ott áll mellette egy nő, aki a fiával terhes, hozzámegy feleségül, otthont adott neki és egy ócska kis gyűrűt se érdemel. Ráadásul még nem is örülhet.
Ott kellett volna a virágcsokorral fejbe csapni és otthagyni.
Betegségem után pár évvel megkérdeztem, hogy nem örül-e annak, hogy meggyógyultam, hogy erős voltam, hogy visszatértem. Nem gondolt-e arra, hogy valami apró figyelmességgel meglepjen. Olyasmivel, aminek egy nő örül. Csak rázta a fejét, hogy minek, eszébe sem jutott.
Apró figyelmességek terén abszolút tehetségtelen. Igaz, más téren is.
Ezek fájtak. Ezek fájnak.
Felejteni nem tudok. Főleg a bántásokat. De most nem is erről akartam írni.
A házassági évfordulómról.
Ami már nincs.

Volt valaha egyáltalán?

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

drágaságom, tedd a szívedre a kezed. Most. Sóhergeci vett valaha ajándékot évfordulóra? vagy Virágot? látatlanban mondom, hogy nem. szóval nem azért nem kapsz mert már nem él ott, hanem sose.... mert ez egy faszkalap. Örvendezzünk végre, hogy máshol üzemel (nemüzemel)

Imádlak: Csen

Blue írta...

Szívemre tettem:
Virág volt az évfordulókon. Az utóbbi időben bekúrva a vázába és fejjel integetve, hogy ott a virágod. Szép kedves, emberi gesztussal :) De vett!!! :)
Gondolom a szíve meg majd megszakadt a bánattól, hogy költenie kellett rám :)