2012. október 16., kedd

A mai gyerekek

Már a mai gyerekek sem a régiek. Tegnap másik irányból jöttem haza, az Adománybolt irányából. Keresztülvágtam a panelházak közötti játszótéren. Húsz éve ide jártam le a fiammal én is. De akkor még teljesen más volt itt a hangulat. Az egyik játszótéren két homokozó is volt és persze hinta. Alatta betonnal, ahogy az kell. Ha már esik a gyerek, legalább jól törje össze magát :) Mászóka, az az igazi rakétafazon, amit már csak a 40-50 éves emberek ismernek, a mai gyerekek nem igazán. Ja, és persze a forgó hordó, fából. Igaz, már húsz éve is hiányzott a fája, csak a kerete volt meg. A fa már akkor is kelendő dolog volt. Az út másik oldalán kicsit modernebb volt, mert ott volt csúszda is, meg ott is volt egy rakéta mászóka, de volt egy macska formájú is ! Meg homokozó. Nosztalgikusan jut eszembe, hányszor elaludtam a szélén ülve. Röpke 2-3 percek voltak, de automatikusan töltötte közben a kezem a homokozóvödröt, nyomkodta az idétlen formákat. Kasztok is kialakultak az anyukák között. Volt az A. panel meg a B. panel. Mi meg ugye a téglaházból jöttünk, nem érhettünk fel az ő problémáik közé.
Na, de tegnap ahogy keresztülvágtam a játszótéren, azt láttam, az már nem is játszótér. Homokozókban már nincs homok, csak gaz és fű. Az egyiket el is bontották. A hintaállvány sincs már meg. Hajléktalanok lakják a park egy részét.  
De láttam gyerekeket kerékpározni.  Hol vannak ezek már a 20 évvel ezelőtt kerékpározó kiskrapekoktól!  A kerékpárok hipermodernek, van amelyik akkumulátorral működik és egy trabant árába belekerül. Persze a srácokon bukósisak és láthatósági mellény.
Visszagondoltam a korábbi gyerekekre: egyik sem volt akkoriban divat. Csak a jó kis fémvázas vagy esetleg újabbkori műanyag kerékpárok. Segédkerekekkel és utánuk loholó apukákkal, anyukákkal.

Jut eszembe... nálunk a gyereket én tanítottam meg kerékpározni nagy felnőtt kerékpáron, én loholtam utána. Mert ugyan apuka - később kerékpárbolond - nem volt ilyen huncutságokra hajlandó.

Ezek a mai gyerekek mégis mások... olyan idegenek. Kis ufo mindegyik :)

Jut eszembe... a beton pingpongasztalok sincsenek már meg. Nem EU kompatibilisek :)

Nincsenek megjegyzések: