2011. augusztus 10., szerda

Hollandiai forgácsok

Apró kicsi emlékforgácsok, foszlányok, kalandok. Nem biztos, hogy időrendi sorrendben, hanem csak úgy eszembejutás alapján.

Schiphol. Szép nagy reptér Amszterdamban. Előnye, hogy a pincében ott a vonat, ami aztán célállomásomhoz, Hágához visz.
Reptéri részből kikeveredve ezer színnel, kínálattal, emberrel ott a Schiphol plaza. Megtalálsz itt mindent, ami a legdivatosabb vagy éppen a legdrágább.  
Van itt feldarabolt KLM gép is, megtekinthető a kereke, a turbinája, vagy éppen a pilótafülke. De van KLM shop is, ahol KLM egyenruhába öltöztetett barbie stewardess babát is vehetsz. Van neki nadrágos és szoknyás kosztümje és még gurulós bőröndje is.

Mikor innen kikeveredtünk és már a vonatjegyeket is megvettük (nem olcsó két főre csak oda 17 euro emlékeim szerint), akkor jöttek a nagy sárga táblák, hogy mikor és honnan is indul a vonat. Böngészem, böngészem... amikor egy fura torokhangú fickó ujjával bökdösni kezdi a vállam és valami nagyon érthetetlent kérdez. Magas volt, fekete volt, és Rotterdamba akart eljutni, azt szerette volna, ha megmondom neki, hogy hánykor indul a vonata és honnan.
Baromi egyszerű a holland menetrend, nem túl nagy ország, átlátható hálózattal. 
Megfejtettük, ráböktem a sorra, hogy Rotterdam Central, ott az időpont és a vágány is.
Nem, nem volt még mindig jó, hümmögött, nézte, követte ujjával ujjamat a soron, és valami holland-angol-zulu-afrikaans nyelven mondta a monológját. 
Tisztáztam vele, hogy Rotterdamban a Centralra akar-e menni vagy a HS-re. A centralra.
Akkor ismét megmutattam neki a sort, de egy későbbi vonatra is ráböktem.
Úgy nézett, mint aki először lát menetrendet. Sőt... aki először lát betűket :)
Rövidre zártam: ráböktem a hátam mögötti mozgólépcsős lejáratra, platform 5, ott van Rotterdam Central, menjél haver !
Ekkor oldalról egy kedves női hang jött, hogy Haarlem felé merre, és ez ahol vagyunk ez Schiphol?
Gondoltam mondom neki, hogy Mr. Harlemet már útnak indítottam, menjen utána :)) 
De nem, udvariasan bólogattam, igen ez Schiphol, baszki én is először járok itt,  ki mindenki akar még valamit tőlem? :)
Simán lelifteztünk a vonatokhoz, megjött a mi kis Den Haag Central vonatunk, kényelmesen felmentünk az emeleti részhez, és 40 perc vigyorgás és az ismerős tájak üdvözlése után, megérkeztünk, hogy a pályaudvaron újabb kalandok történjenek velünk és kurvaanyázzak, hogy milyen faszfejek a hollandok :)


Köv. rész: Hotdog vagy chipcard?

Nincsenek megjegyzések: