2011. június 23., csütörtök

Óbudai anzix

Pályafutásomat angyalföldi lánykaként kezdtem. Illetve volt egy rövid kis intermezzo az Üllői úton, de ez csak pár hónap volt. Tehát Angyalföld. Itt jártam óvodába, az általános iskolát is itt kezdtem. Imádtam a József Attila Művelődési Házat, a mellette levő hatalmas (legalábbis nekem akkor az volt) Kresz parkot, a Kunyhó cukrászdát, a Gyöngyösi úti óvodát. De elköltöztünk és 10 évesen már óbudai lány lettem. Aztán azóta is... pici rövid kitérővel.
A napokban rábukkantam több száz régi óbudai képre, képeslapra az 1900-as évek elejétől kezdve. Rácsodálkoztam a sok szépségre és számtalan ismerős dolog előjött a fejemben. Amikor ideköltöztünk, akkoriban kezdték építeni a panelházakat. Tehát én még láttam a régi kicsi házakat a Vörösvári úton, a régi kereskedőházat a Flórián téren, a nagy parkokat, tereket.
Ezek egy részét most viszont láttam a képeslapok között, de igazán nagy élményt a huszas évek Óbudája jelentette. Megdöbbenve néztem a Kiskorona utca régi házait.

 
Aztán a közlekedés. Mondjátok nyugodtan, tényleg öreg vagyok... mert én még utaztam ezzel a régi típusú Ikarus busszal és ezzel a villamossal.
Jó sokáig elleszek ezekkel a képekkel azt hiszem :)
 

Nincsenek megjegyzések: