2009. február 25., szerda

Anatomia Pathologica et Cancrologia Experimentalis

Ez a szép épület az I. Sz. Patológiai és Kísérleti Rákkutató Intézet, korábbi - lánykori nevén - a Kórbonctani intézet. 1844-ben alapították és 1895-től volt a "Kórbonctani" :)

Én mint a régi épületek szerelmese, elégedetten néztem ma itt körbe. Kívülről gyönyörű állapotú (bár teherautókkal és építőmunkásokkal körbebástyázva), és belülről is eléggé szépen karbantartott. Az oszlopcsarnok a bejáratnál lenyűgöző látvány. Nem járhattam sajnos teljesen körbe, de azt láttam hogy a középső udvara üvegtetővel borított, beépített.Nagyon szép még az emeleti vaskorlátok mintázata.Sajnos nem épületlátogatásra mentem, de körbenéztem volna ha lehetőségem adódik rá. Megnéztem volna az "Állatház"-at. Ez állt az eligazítótáblán, bár gondolom, nem lett volna olyan szívderítő látvány, hiszen itt kísérletek folynak. Kicsit zavart a portásfülke mellett, pont a bejárattal szemben a Boncmesteri Iroda /Halottszállítás felirat. Meg persze az ambuláns rendelő melletti nagy Boncterem tábla. De ez az én egyéni bajom... hiszen az intézet fő funkciója a patológia, a boncolás és a kísérleti kutatás. Mert erre szükség van, enélkül semmit sem érne az orvostudomány.


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megállt az idő.... az égen néma álló csillagok... :-))))

Á.! Nincs lazsálás... barátokat ki kell elégíteni! :-))))