2011. július 4., hétfő

Független

Ma van július 4. 
1776 óta, mióta Franklin aláírta a Függetlenségi Nyilatkozatot, ma van a Függetlenség napja. Meglepő, nem?
Hogy én mióta számítok függetlennek, hát a fene tudja, de lényegtelen. Én is aláírtam már több mint egy éve a függetlenségi nyilatkozatomat. Elvileg: szabad a vásár. Gyakorlatilag is, de azzal nem élek annyira.

De nem is erről akartam írni, hanem arról, hogy 907-ben a pozsonyi csatában Árpád fejedelem vezette magyar sereg megsemmisítette a Keleti Frank Királyság hadait. A történészek azt mondják, hogy ez az esemény volt a honfoglalás vége.
Napjainkban Árpád-napként tartják számon e napot, senkit se tévesszen meg, hogy valójában ma Ulrik és Babett napja van :)

Konklúzió: ma függetlenségre kell gondolni és arra, hogy a honfoglalásnak is már vége. Azóta is keressük a helyünket :)
... és már frank sincs :) (viszont eurot vettem!)

Nincsenek megjegyzések: